Wednesday, February 6, 2013

sabar

Anak muda,
macam aku
memang kurang sabarnya
aku mengaku, aku tidak sabar orangnya
kalau orang tengok aku beralah, atau diam tak bertindak
itu maksudnya aku tengah blur
atau dalaman aku berkecamuk menenangkan hati dan amarah sendiri

alahai anak muda
berdarah panas



Dan Kami kuatkan hati anak-anak muda itu (dengan kesabaran dan keberanian), semasa mereka BANGKIT BERDIRI (menegaskan tauhid) lalu berkata: “Tuhan kami ialah Tuhan yang mencipta dan mentadbirkan langit dan bumi; kami tidak sekali-kali akan menyembah Tuhan yang lain dari padanya; jika kami menyembah yang lainnya bermakna kami memperkatakan dan mengakui sesuatu yang jauh dari kebenaran.” [Al-Kahf 18: 14] 

terima kasih sahabat, meningatkan aku "orang sabar tak selalu rugi"
insya Allah, aku semat dalam hati

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger