Saturday, April 14, 2012

pemikiran sempit

duduk-duduk rehat minda baca blog orang lain
baca pendapat orang dekat group facebook

kadang-kadang aku terfikir
ini ke mahasiswa, kononnya

aku paling kurang gemar bila ada orang yang kata

"buang masa masuk u, lepas tu, aku menganggur jugak"

oh ye, aku lupa
mentaliti orang kita
masuk u, lepas tu terus dapat kerja best-best gaji besar..pfft~

di mana ya rasa "masuk u sebab nak ilmu" tu

ingat, tiada istilah buang masa dalam tuntut ilmu
tiada istilah buang duit dalam tuntut ilmu

betul orang kata, kualiti mahasiswa dah makin kurang
p/s: oh, aku tak cakap2 sahaja kat entry ni, aku pun dah bagi pendapat aku, kalau dia nak terima, terimalah

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger