Friday, July 13, 2012

keluarga iskandar

waktu cuti macam ni (cuti lah sangat, padahal tengah semester khas)
memang seronok lah
bila tumpang bilik kawan kat UM pun seronok jugak
memanjang tengok movie kat laptop sambil gelak-gelak
sampai kena sound kat jiran floor =.=''

bila habis kelas balik rumah
tengok tv, tolong masak, sapu rumah, makan dan makan dan makan
bertekak dengan ibu, bergaduh dengan ayah, bertumbuk dengan adik, rebut remote
akhirnya, aku dan angah berjaya mencapai kata sepakat
pembahagian jadual take over tv pada wktu malam
kenapa aku ngn angah je? sebab orang lain dah tidur pukul 10
tinggal aku ngan angah je lah duduk depan tv, laptop
sekarang ada satu kerja untuk aku ngan angah
"kejut syahmi bangun kencing"
sebab dah 2 malam berturut ada orang banjir atas katil..-.-''

aku nak cerita pasal cerita melayu yang aku tengok ni

KELUARGA ISKANDAR

baru ditayang kat astro prima 3 julai pukul 10 malam
cerita ni cerita bersiri (sitkom)
aku tengok ulangan hari rabu pukul 11malam jelah,
yelah, selasa tu aku kat UM lagi kan

cerita ni pasal keluarga mak jah dengan anak-anak dia, Abang Long yang bernama Aziz Iskandar (Hilal Azman) dan dia ada seorang anak, diikuti oleh Azman Iskandar (Sobri Anuar) yang berkahwin dengan Kamariah Abdullah (Susan Lankaster) dan Azura (Anita Baharum) yang bersuamikan Kamal (Azhar Sulaiman). Tiga lagi anak Mak Jah ialah Uda berada di luar negara, Azlan (Zain Ruffedge) yang beristerikan Nur (Kuni) dan si bongsu Adibah (Hiera Hassan)
aku suka tengok cerita ni sebab cerita ni macam REAL LIFE punya cerita
pergolakan biasa, macam pergolakan dalam family sendiri
macam kes beli makanan banyak-banyak masa nak berbuka
macam kes emak pening keputusan periksa anak
macam family biasa-biasa
pelakon-pelakon pun berlakon lepak, santai
macam memang tengok sebuah keluarga melayu betul-betul
 
cerita ni konflik nya tak mengarut sangat
dan lagi satu, cerita nya habis konflik dalam episod tu jugak
 
 
p/s: ibu saya beli tv baru, wehee!!!
p/s/s: angah dapat masuk UTeM, amek telecomunication electronic engineering...alhamdulillah, risau jugak kalau2 dia kena lelong ke ape

p/s/s/s: bab yang bergaduh dengan family tu, gaduh2 manja, ok...aku kan suka mengusik orang


0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger