Wednesday, January 23, 2013

dosa

aku rasa sedih dengan diri sendiri

kadang-kadang, aku fikir balik, manalah nurin yang dulu hilang
aku tau ada banyak benda yang tak elok dah aku buang
ada juga benda yang tak elok aku buat lagi
ada juga benda yang tak elok yang baru aku buat

dan aku terfikir
betapa banyak amalan sunat yang dulu aku praktik masa zaman sekolah dulu aku tak buat
padahal zaman sekolah, aku rasa tenang je waktu tu
entah mana nurin yang itu hilang

sekarang dah kerja, terkejar-kejar waktu solat
rasa nak menangis sebab lambat sangat solat
semalam dah gaya asar gajah, sebab asar pukul 6.40
sedihnya, sedih sangat

tu belum dosa mengumpat bertimbun sejak masuk kerja ni

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger