Monday, August 30, 2010

ramadhan kali ini

...assalamualaikum...

dah lama tak update blog...seriously...i'd been busy with ramadhan program in college. busy with capital B..alhamdulillah, it had ended last Sunday.

busy, with all the activities, with lots of works to be done...and i noticed that i missed sumthing in my soul..my fault totally

entahlah, sebenarnya, tujuan saya masuk program tu sebenarnya nak kejar saham akhirat..tapi lain yang terjadi. memanglah, jalan nak menuju kebaikan tu memang banyak dugaan. dan saya kalah..Ya Allah, hampir2 saya berputus asa. berapa kali saya memotivasikan diri dan Alhamdulillah saya berjaya bangun...sememangnya AlQuran is the best balm...

saya diuji lagi pada akhir program dengan banyak perkara. ada yang saya mampu lawan dan bangun tapi banyak perkara yang saya dah abaikan. ikhtilat terutamanya. saya hairan mana perginya prinsip2 saya agar menjaga batas hubungan...saya dah semakin pelik

tinggal beberapa lagi ramadhan akan tinggalkan kita semua..saya tak bersemangat nak raya langsung..sebab: saya tak cukup beribadah, takde sebarang penghijrahan, target langsung tak tercapai dan saya terasa jauh dari Allah...salah saya...

tinggal beberapa ramadhan ini, saya tekad, jangan leka lagi...Allah tunggu saya untuk beribadah, tapi saya langsong tak endah...Astaghfirullah...ampuni saya, Ya Allah...

dan saya berdoa semoga segala usaha saya sepanjang program ramadhan ini dipandang Allah, walaupun tidak dihargai manusia...

doakan saya bahagia dalam perjalanan ini....

~salam ramadhan kareemm~

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger