Friday, February 10, 2012

gemersik kalbu

heh

sebenarnya aku jarang layan drama bersiri melayu
kalau layan pun, tak ikut sangat
dan mesti sebab aku dah takde cerita lain nak tengok

bila TV3 umum nak tayang Gemersik Kalbu
aku ingat balik, novel dia yang mana
oh, kisah ana-sufian tu

aku memang dah baca karya Anis Ayuni tu, tapi tak terkesan sangat masa baca
mungkin, sebab aku cepat sangat nak habiskan buku tu

disebabkan cuti semester 1 ni, aku habiskan dalam lab
balik lab, aku cari entertainment
tiba-tiba terasa nak tengok Gemersik Kalbu (itupun lepas gelak2 sebab nama sufian tu sama nama dengan lecturer bioprocess tu...hihihi)

sekali tengok

jatuh chenta dengan aqasha!!




tak pernah aku rasa aqasha tu hensem, sampai lah aku tengok gemersik kalbu

tapi bagi aku
kekuatan cerita ni pada watak sufian tu
aqasha berjaya bawa watak sufian yang nakal, charming, sempoi, ikut kepala sendiri tu

seriously, ini kali pertama aku rasa cerita TV lagi best daripada novelnya
dan babak akhir nak tunjuk sufian-ana tu bahagia dibuat dengan santai, tak skema

aku bagi 4.5/5 lah

p/s: part 'ingin ku gigit gigit cuping telinga kecilmu' asyik berkumandang dalam telinga aku...must say, lagu tu catchy, no matter how pervert the lyrics are...

3 orang mengutuk:

budak kecik said...

ye betul! ak teman baik dia pn dh sedia mklum psl kegemaran dia yg ini. mimik muka cik paan kan sntiasa gatal tyme tgk cite ni. ak taw la sbb ak tgk cite ni ngn dia plk tu. dlm lab! hak3

*ke watak si aqasha ni ada ciri laki idaman kau ni? ehem2. ak tgk si aqasha ni xde la melting mcm kau ni kan cik paan. hehe :p

Nurin Farhanah said...

ehem2...mane ade...

Anonymous said...

peh!!!!gigih update kat blog..xpelh!amir ashraf ensem keh3!!romantik sufian ops!jgn marah cik paan..mari nyanyi lgu gigit2,cubit2 telinga..bweekkkk!!;)

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger