Thursday, February 2, 2012

nada dan irama

assalamualaikum

pesannya, bila awal bicara, doakan kesejahteraan orang lain
dan
itu juga tanda orang itu beragama, beradat, berbudaya


dan

aku mengaku di sini
aku bukanlah peminat butterfingers ketika zaman heavy grunge mereka
hey, usia aku masih mentah belia waktu kegemilangan mereka, bukan?

dan bila monoloQue keluar dengan jejaktanah sebagai anak sulung mereka
dan apabila aku jatuh cinta dengan karya mantap mereka
adakah kamu melabelkan aku wannabe
semata aku bukan pengikut butter dulu?

hei, tak salah kan kalau peminat mereka bertambah
sebab karya mereka memang di tahap hebat
pengangkat musik melayu, di tahap mereka sendiri

bagi aku, mereka lah pengangkat musik sebenar, selepas P.Ramlee

p/s:musik itu biar nada dan iramanya menjadi penyatu manusia, bukan senjata pencetus sengketa, faham?
p/s/s: berhibur itu perlu batas..maaf kata, aku tak pandang lagu-lagu hollywood berbaur lucah itu sebagai musik

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger