Thursday, September 13, 2012

so so so so

so......


when was the last time i updated my belog? huh?

alhamdulillah, aku berjaya meng-graduasi-kan diri aku
the convocation will be on 4th october
aku gembira sebab berjaya dapat A untuk bioinfo tu
pergh, tak sia-sia amek sem khas, ulang alik rembau-kl tetiap minggu

so.....

raya tahun ni, soalan paling feymes aku dapat
"farhana lepas ni nak buat apa"
i kindly replied "nak sambung, insya Allah"

so....

cuti ni buat apa?
i'm not simply goyang kaki at home, ok?
lots of thing to be taking care of

a week after raya, memang pemalas tahap gaban
puasa ganti straight seminggu
and ayah admitted into hospital, again, after nearly two years
and now, the condition worsen
i must say i fought back tears during that time, accompanied ayah, took care of adik-adik while my ibu's turn to be at hospital with ayah
and lots more 
dua minggu yang mencabar

baru dalam dua tiga hari ni kami sekeluarga boleh bernafas
ayah dah balik rumah

so.......
aku dapat panggilan interview uitm (tenaga pengajar muda) punya biasiswa
tapi aku tak pergi pun
waktu tu kelam kabut dekat rumah
sebab ayah nak check out, nak pergi kpj lagi nak buat fistula, nak hantar buat haemodialisis lagi
memang ada rasa terkilan tak pergi
and my ibu, atuk, mak wan encouraged me to go
tapi, bila aku fikir balik, aku bukannya suka sangat benda yang ditawarkan tu
lepas tu aku terkilan pun sebab terkilan tak merasa pergi interview
terkilan sebab tak pergi puaskan hati sendiri, not for the sake you really, desperately need it
jadi aku fikir, that's selfish, because if you go, akan menyusahkan ramai orang
so, i choose for not going

so...
sekarang buat apa?
tunggang terbalikkan kepala nak siapkan proposal
nak hantar kat upm

so....
good bye ^^


0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger