Tuesday, August 21, 2012

salam aidilfitri

salam aidilfitri
maaf zahir dan batin

ucapan cliche hari raya
bagi aku, cukup ringkas dan padat
maaf yang merangkumi segala keterlanjuran fizikal, emosi dan mental kepada seseorang

raya ni, pertama kali raya di rumah sendiri
oopss, itu parents aku lah
aku dan alang dihantar ke rumah atok dan makwan sebagai orang kuat
yalah, rumah atok makwan tu tetamu nya ramai
lepas satu team, satu team datang

memang berkejar lah dari dapur ke ruang tamu
angkat gelas, cuci gelas
angkat balang kosong, isi kuih
refill air

dan jarak antara ruang tamu dan dapur, entah berapa puluh meter, mungkin 70 atau 100?

raya tahun ni, aku ambil keputusan tak mahu ikut beraya rumah orang
alasan: nak tolong atok makwan
realiti: malas nak gerak..heheheh

dan raya tahun ni aku berlegar dalam empat tempat ini: dapur-dining hall (kuih letak kat situ)-ruang tamu-ruang TV

malam balik rumah, tidur awal sebab penat habis

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger