Wednesday, January 19, 2011

kau hidup atas bumi ni sebab apa?



assalamualaikum

cuti thaipussam..aku lepak bilik sahaja, yelah, takkan aku nak panjat Batu Caves pulak. cuti satu hari ni nak rehat minda, badan. aku tak tahu lah entah kenapa asyik letih semedang je. mesti kurang nutrient ni.

masa aku dok godek-godek fb, aku perasan seorang kawan aku share video di atas..really inspiring...

WHAT IS YOUR PURPOSE OF LIVING


aku respect mamat india kerana beliau sangat caring, thuoghtful, beliau seorang yang AMAZING!!

realiti hidup:
ramai orang boleh bagi derma, tapi berapa ramai sanggup turun padang tolong orang?
ramai orang boleh kutuk dosa, tapi berapa ramai sanggup basmi dosa tu?
ramai orang boleh bersyarah itu ini, tapi berapa ramai sanggup laksanakan apa yang diceramahkan?
ramai orang tulis dalam blog itu ini, tapi berapa ramai blogger take actions?

manusia boleh bercakap, semua manusia ada pendapat masing-masing,
tapi tak semua berani laksanakan..
bagi aku, lebih baik aku diam, tak pun cakap pasal benda lain dari cakap tapi tak buat apa

purpose of living is to give, so start giving..

berhenti cari salah orang, padahal salah sendiri tak sedar.
berhenti kutuk orang, padahal tak sedar mengutuk diri sendiri

berhenti ceramah itu ini, debat itu ini,
padahal nanti entah apa yang dapat dari debat dan ceramah

if you have ideas, said it, and do it...

10 orang mengutuk:

budak kecik said...

bru lps beranak ek? sbb tu ko letih kan kan...

nk tgk baby ko weyh. hee

Nurin Farhanah said...

hahahah..

anak kat laki dye

Mohd Hazwan said...

action speaks louder than words

THE GREEN said...

salam...

saya just blogwalking..baru tahu pasal blog ni..

anyway, kalo ada masa silalah ke blog saya..

happy blogging :-)

regards,
BLADE EDGE

Nurin Farhanah said...

@hazwan

true...

Nurin Farhanah said...

@black edge
happy blogging too

khaleeftunggal said...

huhah! hidup sebab nikamta ALLAH dah bagi..so gunakanlah sebaiknya!

Nurin Farhanah said...

@khaleefatunggal

dan berkongsi nikmat Allah bagi dengan org yg kurang bernasib baik

KizZ said...

Entri yang penuh isi dan bernas..
I liiiiikkkeee...

Jom sini,
Minum air masak anda jadi sihat dan kuat

Nurin Farhanah said...

@kizz
ow, trimas
^^,

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger