Wednesday, December 12, 2012

dewasa

#np: late autumn- innocent man ost (instrumental)

melihat fb, oh ya, beberapa rakan sebaya hendak meninggalkan zaman bujang nampaknya
wah, ramai dah nak settle down!

kadang-kadang aku rasa kelakar, tengok orang sebaya aku dah mula bertunang, nikah, dapat kerja tetap
dah settle down
bila banding dengan diri aku sendiri

kenapa aku cakap kelakar?
orang lain dah mula nampak semakin matang,
aku ni, aku rasa proses terkebelakang pula

sejak duduk rumah lama-lama ni, aku rasa macam dah berperangai budak umur 12 tahun
kalau sakit, ibu ayah yang bising suruh makan ubat
makan buah pun kena disuruh baru makan
sekali duduk tengok kartun dengan syawal syahmi
name it: phineas and ferb (siap claim aku suka ferb lagi), gumball, adventure time, spongebob, chibi maruko,  inazuma 11, ironman, spiderman, ninja warrior, etc.
kadang-kadang aku yang over tengok kartun
siap nyanyi lagu tema lagi -.-"
main sekali dengan budak-budak, oh no, bukan gaya orang dewasa yang cuba berbaik dengan budak, tapi bermain sebagai seorang budak
bergaduh dengan adik-adik, menyakat adik-adik
berebut makanan dengan adik (padahal punyalah banyak makanan)
sampai adik-adik boleh cakap "kakak ni macam budak-budak lah"

dah lah secara fizikal pun tidak bercirikan umur 22 tahun

the only part yang aku rasa aku dah besar ialah bila aku masak, kemas rumah, rotan adik dan bila aku tengok cerita orang besar je, oh ye dan bila aku tengok gambar aku konvo kat ruang tamu
itupun masih tak percaya yang aku sepatutnya dah dewasa

hahahahahhahahaha

iklan: apalah aku buat ni, sepatutnya aku taip proposal, not another blog entry!

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger