Sunday, March 11, 2012

mabuk darat

WARNING: entri yang memalukan dan mual (ok, untuk aku je lah)

perkara yang aku sangat takut dah terjadi petang tadi

it's all started, masa aku nak balik UM, naik ktm dari stesen seremban
oh yes, packed with people
kali ni, memang gaya sardin terlebih kuota tin
bayangkan nak masuk tren tu pun gaya nak pergi ambush musuh

dan, akhirnya, kenalah berdiri dekat dengan pintu
dah lah dengan lelaki belakang aku (oh ye, lelaki. di. dalam. koc.wanita.sekian)
dengan kaki tak terpijak sangat atas lantai
dengan kaki twisted
dengan tiada udara segar
dengan bau perfume berbagai

dan akhirnya, aku black out, sekejap
dan dah buat bunyi orang nak muntah

dan sangat terharu bila seorang mak cik hulurkan plastik dan tisu
dan seorang cik adik tolong buka plastik untuk aku
siap tanya "nak ke mana ni, nak duduk tak?'

dan aku hanya mampu ambil plastik itu dan
buang isi perut
aku ingat ada orang urut belakang (beg) aku waktu tu

akhirnya, aku turun stesen batang benar
untuk teruskan muntah dan udara segar
dan tunggu tren seterusnya untuk pulang ke kl

terima kasih untuk yang tolong aku tu
semoga dirahmati Allah selalu

p/s: dan aku hilan payung lagi dalam tren, kali kedua untuk semester ni
p/s/s: ketika menaip, aku terasa pening lagi

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger