Saturday, May 5, 2012

pesan

aku ingin berpesan di sini

belajar kawal hati, emosi
belajar buat pertimbangan dengan akal yang rasional
benar, kita tak sempurna
kadang kala emosi mengkaburi pertimbangan

aku juga
ada tindakan aku yang rasional nya tidak difahami orang lain

jadi

jangan terlalu negatif
jangan terlalu banyak fikir benda yang remeh

aku kira sudah berkali mengulang pesan
mungkin salah sendiri tidak tunjukkan jalan

tetapi, akhirnya,
diri sendiri sahaja yang dapat menyelamatkan kamu sendiri

akhir pesan ini,

walaupun aku memilih untuk berhenti bicara denganmu
kerana terlalu letih
(ya, ada tindakan aku yang rasional nya tidak difahami orang lain)
atau kamu yang memilih untuk berkerat rotan

ketahuilah;

aku tak pernah melupakan kamu semua sebagai sahabat
salah kamu aku maafkan sahaja
dan kamu masih lagi tergolong dalam mereka yang ada dalam doa
semoga sejahtera selalu
dan aku doakan berjaya dunia akhira

0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger