Monday, December 27, 2010

projek kolej??apekah??

assalamualaaikum

wah...tak ramai orang bangun dan online pagi2 subuh ni??mengapakah??? (ececeh, gaya aku macam selalu je online subuh2 begini)

minggu ni, memang busy dengan gerak kerja projek. nak update blog pun kena pagi2 (=.="). sebab sepanjang hari (ofis hour) memang kena taip surat, print surat (dah ada print baru. YEAH!!), diskus itu ini..wohoo..banyak maa kelija!!!!
kelija!!kelija!!kelija!!
ada orang tanya :" walawey paan, yang ko rajin sangat masuk projek tu asal?"

alasan aku???

1. life kat U is nat all abt books after all!!

walaweyh, aku dah lepak2 kat UM is one ni, takkan lah aku nak pagi kuliah, petang lab, malam citer korea tesis..sungguh apekah???aku penah ada life macam ni kat  PASUM dulu, and tell u what, the memories macam tak best sangat, biasa2 je...
aku sebenarnya dah terbiasa involve dalam aktiviti luar (even, i'm not an athlete) sejak sekolah lagi.so, ni kira menyambunglah...
adik chomey mai membaca!!

2.nak markah merit..nak stay kolej

alasan cliche. kolej aku persangan sangat sengit, ditambah orang2 mengampu (terasa?lantaklah!!), so kena aktif. setakat 1 projek tu, kadar survivality tu rendah. jadi atlet pun tak semestinya stay kolej.(kolej aku memanglah)

3.nak "up" aku punya resume
nanti bila interview, bolehlah aku bercerita kelebihan2 aku tu

4.working experience
korang ingat projek ni tahap senang ke? susah woo..kat projek lah aku belajar jadi kuli, dengar dan bangkang cakap boss, dengar pendapat orang lain (even tak suka), kena tekan dengan orang atas, call pejabat menteri (yup), tebal muka cari tajaan (aku penah kena kaw2 tau T-T), jadi ketua,belajar lead orang, membelasah yang tak dengar cakap (ok,tipu)...agak2 kalau kerja part time boleh dapat tak experience macam ni?? tu belum masuk handle VIP, protokol, holding an event yang sangat sukar...dan dicampur dengan tanggungjawab seorang pelajar (even tersengguk dalam kuliah)..tak ke gila tu...but, really, i enjoyed it even aku ak dapat gaji.
walau kdg2 rasa nak mati

5.belajar bahagi masa
sure.no need to elaborate

6.belajar emotional management dan stress
i learn to motivate my own self
walau sekeras mana pun aku, sejauh mana emo-no, heartless android pun aku, bila dah stress, aku kadang2 boleh ter-emo (no nangis2, selalu aku ada urge nak sepak orang)

7...ape lagi ekk..aku malas nak taip

senang cerita, i learnt a lot by involving in project. aku pun rasa tahap matang aku dah sedikit sebanyak bertambah, even aku ni masih berperangai seperti adik2 di tadika cumi ciki...
tapi, projek ni banyak merenggut social lfe aku, sampai kawan2 aku kata aku ni busy macam presiden kolej!!(marah pres kolej aku yg garang tu)...dah korang buat  gath time aku busy, memanglah...

10 orang mengutuk:

Roket Kertaz said...

yupz.. projek kolej sgt penting utk student.. so.. masa projek neh laa nak tunjuk dedikasi kita kat lecturer..

Cik Atiqah said...

heh.. ko mmg rajen wat projek kolej..
x mmpu aku.. huhu..

WAHIDA ALIAS said...

nurin!!!hehe..rajin2 kan diri ye

Cikbelog said...

student yang rajin sebeginilah yang diperlukan negara.haha gud job! :)

Nurin Farhanah said...

@roket kertaz:
betul, tapi paan punye projek takde kena mengena dgn subjek..sebab projek kolej kan...

@ana:

terpakse dan rela...camne tu??

Nurin Farhanah said...

@wawa:
insya Allah..ni pun dh letih ni

@cik belog:
huhuhu ayat...nway, trimas ^^,

mimichoc said...

susahnya duduk UM...

Nurin Farhanah said...

@mimichoc

taklah...best je

Cik Sha said...

mantop seyh~~~
sokong dari belakang..
:)

Nurin Farhanah said...

@a big girl..wohoo..trimas!!

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger