Friday, June 29, 2012

penyayang katanya

siapa suka bayi atau kanak-kanak?

ohoh, sungguh penyayang
jadi apa yang kamu suka sebenarnya?
masa dia comel, tak meragam

bila budak tu dah besar sikit, nakal
mula baling-baling barang
mula panjat sana sini
mulalah tak layan, tak suka

aku rasa kasihan pada budak begini
yalah, masa kecil dulu, bukan main disuap makan, dimanja
bila umur menginjak 4,5 tahun semua orang buat endah je

aku selalu nampak (terutama waktu kenduri) gadis-gadis konon penyayang
hanya layan yang kecik2 sahaja
yang berlari ke sana sini dibiar sahaja, nak sendukkan lauk ke pinggan tak mahu tolong

bias
penyayang sepatutnya universal
macam suka haiwan
babi anjing pun sepatutnya disayang

aku?
heh, aku kakak yang garang
aku layan adik-adik aku je

1 orang mengutuk:

ms ribena said...

hoh! so akak benar2 penyayang la kan sbb layan bdk umo 3,4,5, tahun 2... hahaha.. time kasih nurin.. :P

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger