Thursday, November 11, 2010

a crybaby huh???

assalamualaikum...

'perempuan memang mudah tersentuh hati dan mudah mengalirkan air mata'

i read this statement sumwhere on the internet. at first i thought WTH!!!! then, after several thought, reading others experience and observation ( oh yeah, that's REALLY my way to accept any info), mabye, it's true after all....


aku memang hampeh la nak menangis ni. too ego? absolutely.. for me,crying is JUST for the weaklings and babies.. sounds sarcastic? hey, that's me.

orang perempuan selalunya akan menangis bila tension. bila tengok cerita sedey, mulalah merembeskan air mata dan menyedut hingus masing masing...haish....apa lagi ye yang diorang menangis, oh ye, kalau kena marah dan segala bagai...ntah, aku sebenarnya tak faham perempuan walaupun aku ni pun perempuan...

I'M NOT A CRYBABY!


yup, I AM THAT. seriously..kalau aku tension yang teramat, biasanya aku akan senyap, and kick sumthing. yes, kick sumthing. tak pun aku akan punch sumthing. selalunya, mangsa aku ialah benda2 tak bernyawa dan keras macam dinding batu, meja kayu...dan aku tak kan rasa sakit pun. biasanya, dalam beberapa kali sepakan atau tumbukan, i get my sense back, think straight and solve the problems. ohoh, that's my way to solve problem.senang, mudah, effective...
menangis bukan cara nak solve probs, seyesly. wat's the point wasting your body fluid, you need the fluid for other purpose! dan aku benci menangis sebab lepas nangis, akan rasa penat dan mata pun sakit. dah kalau macam tu, terpaksa pulak tidur. bazir masa je. samalah dengan menjerit, buat sakit anak tekak dan penat.
so, kicking sumthing lagi seronok. memang lepas geram habis....

1 reason aku kurang menangis sebab my parents jenis yang otai, gelak2, lepak cool je. aku tak pernah tengok mak aku nangis. ayah apatah lagi. biasalah kalau kena bebel tu, tapi tak pernah lah aku tengok diorang nangis.

menngis memenatkan. dan aku tau, kalau aku nangis susah nak berhenti....
aku nangis cuma ada beberapa sebab; urusan dengan Allah, pasal ibu bapa, adik2, and my studies..even sebab study tu pun jarang aku nangis. aku ingat lagi masa SPM dulu, aku pernah cakap kalau aku dapat straight A's, aku maybe nangis sebab aku belajar sangat2 lah bersungguh2. tapi last2, aku tak nangis, just senyum dan gelak2 bila dapat result..heh...

kalau tengok citer sedih, lagilah tak kuasa aku nak bazir air mata..hahahahha..

dan disebab ini, baru aku faham, kenapa kalau aku menguap, terlalu banyak air mata keluar...sebab tak guna sangat air mata..haish, apelah, ada orang ingatkan aku menangis before tidur...
p/s: but to tell the truth, maybe, one horrible day, when it's too much, maybe a lil bit of crying could be OK, ain't it??


0 orang mengutuk:

 

(c)2009 belog se-kupang dua. Based in Wordpress by wpthemesfree Created by Templates for Blogger